El projecte Europeu MUSE naix amb l’objectiu d’utilitzar la música com una eina per a motivar els estudiants en situació de vulnerabilitat.
Ahir els socis participants del Projecte Europeu MUSE van visitar el CEIP Lluís Vives de Silla per conéixer de primera mà l’experiència del centre en haver inclòs la música dins de la rutina diària a les seues aules en diferents assignatures i mostrar quins canvis s’han notat amb l’alumnat.
Durant la jornada, organitzada per l’Associació Aval Asperger (associació valenciana per a la inclusió laboral de persones amb TEA-Asperger), la Regidoria d’Educació de l’Ajuntament de Silla i el CEIP Lluís Vives, els participants van realitzar diferents activitats com un mural per la igualtat que lluirà durant els pròxims dies en una de les parets del centre escolar i van tocar música amb diferents instruments acompanyats amb el cos.
Aquest projecte, en què participen diferents entitats d’Itàlia, Turquia, Macedònia, Eslovènia i Espanya, va nàixer després que una escola de Macedònia del Nord demostrara amb dades que l’alumnat que assistia a classes de música tenia més probabilitats de continuar amb els seus estudis.
L’objectiu del projecte MUSE és utilitzar la música com una eina per a motivar els estudiants, principalment aquells en situacions de vulnerabilitat, millorar la seua autoestima, la seua forma de comunicar-se, millorar el seu rendiment acadèmic i evitar l’abandonament escolar.
La regidora d’Educació de l’Ajuntament de Silla, Laura Millán, ha valorat positivament la presentació del projecte al nostre poble i ha destacat «la importància de la música com a element integrador a les escoles».
El projecte continua en marxa amb les visites dels socis en altres punts d’Europa i pròximament s’editara una guia per a estudiants sobre els efectes que té la música per al rendiment escolar.