L’IES Enric Valor celebra aquest curs la novena convocatòria del programa d’alt rendiment anomenat «Valora’t! Empoderem l’alumnat». Aquest projecte pretén oferir al nostre alumnat de batxillerat un ensenyament públic de qualitat i assegurar la inclusió també d’aquells que destaquen pel seu bon rendiment i altes expectatives acadèmiques proposant-los reptes més enllà del currículum ordinari.
Durant els deu anys de trajectòria del nostre «Programa d’enriquiment curricular» han participat més de 70 alumnes, realitzant al voltant de 30 treballs d’investigació i projectes tecnològics que s’han presentat a concursos de joves investigadors i fires tecnològiques amb molt bons resultats.
A més a més, any rere any ha sigut reconegut com a PIIE (Projecte d’Innovació i Investigació Educativa) per part de la Conselleria d’Educació.
Un dels esdeveniments més importants d’aquest projecte és la lectura pública dels treballs d’investigació del nostre alumnat de segon de batxillerat. Aquesta, va tindre lloc el passat dimecres dia 20 de gener al Saló d’actes «Eduard Zaragozà» i va comptar amb la presència de Dª Laura Millán Regidora d’Educació i Normalització lingüística de Silla, D. Antonio Burgos doctor i cap del Laboratòri de Biologia Molecular de l’Hospital de la Ribera (Alzira), D. Miguel Teruel professor de Literatura Anglesa i Traducció a la Universitat de València, Dª Vivi Rios terapeuta del taller de musicoteràpia de l’Agrupació Musical la Lírica de Silla i altres convidats, així com de les famílies, el professorat i l’alumnat.
En aquesta novena convocatòria es presentaren quatre treballs d’investigació:
– «El VPH: La enfermedad de transmisión sexual más común pero menos conocida» realitzat per les alumnes Celia Carbonell, Sheila Donate i Ana Morant i tutoritzat pel professor Manuel Mota.
– «La literatura inglesa desde una perspectiva feminista y femenina» presentat per les alumnes Sara Cutui i Amparo San Lorenzo i tutoritzat per la professora Isabel Salvador.
– «La musicoteràpia en els infants amb TEA» de les alumnes Sofia Blazhkevich, Nerea Busquiel i Aina Cascos, tutoritzat per la professora Marga Máñez.
– «Inclusión y acoso escolar: Una investigación sobre la motivación humana» realitzat per les alumnes María Bolumar, Lidia De Amo i Lucía Peris i tutoritzat pel professor Javier Ruíz.
Les nostres alumnes van mostrar al públic assistent el fruit de la tasca que han dut a terme durant aquests dos cursos de batxillerat. En finalitzar l’acte l’AMPA va oferir a tots els assistents una «picadeta» a la cafetería de l’institut.